Welcome to Café 't Mandje's Blog

Background picture blog by Fridtjof Versnel ©

Besides Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn, Feest.je, Foursquare and our own website www.cafetmandje.nl this blog will be yet another source of information about our famous little bar.
On the above social media we'll also be posting promotions: secret passwords for free drink, quiz about the bar's history, etc.

vrijdag 29 juli 2011

Dolly steekt Que Sera Sera echt in roze jasje - van Dolly Bellefleur's Weblog

Download de tekst http://goo.gl/vzZ25, zet 'm op je smartphone en zing mee op 5 aug!

DONDERDAG 28 JULI 2011

Dolly steekt Que Sera Sera echt in roze jasje


Patricia Paay heeft het liedje Que Sera Sera (wereldberoemd geworden in de uitvoering van mijn grote stijlicoon Doris Day) volgens haar eigen zeggen in een roze jasje gestoken. Het nummer beluisterend moet ik helaas constateren dat Patricia's Pink Coat wel heel weinig om het lijf heeft. De originele tekst van Que Sera Sera is namelijk in de uitvoering van Patricia Paay helemaal hetzelfde gebleven behalve dan dat het woordje Que is vervangen door Gay. La Paay zingt dus Gay Sera Sera. Wat een armoede! Dat kan beter dacht ik en ik besloot de hit van Doris Day van top tot teen in het roze te steken. Tijdens de komende Gay Pride zal ik mijn hertaling getiteld Ik ben gay oké (zie hieronder de tekst) overal en ergens ten gehore brengen. De wereldpremière is op vrijdag 5 augustus om 20.00 uur bij Café 't Mandje (Zeedijk 63 in Amsterdam) waar ik die avond op zoek ga naar personen die mij wil helpen minister Marja van Bijsterveldt Eerste Hulp Bij Onderwijs te geven op het gebied van sexuele voorlichting. Dat blijkt hard nodig! In 2009 werd de motie Pechtold in de Tweede Kamer aangenomen waarbij scholen worden verplicht voorlichting te geven over homoseksualiteit. Minister van Onderwijs Marja van Bijstervelt weigerde tot nu toe de motie uit te voeren.

Hooghakkend,

Dolly Bellefleur

Volgt hier de liedtekst:

Ik ben gay oké
Copyright: Ruud Douma alias Dolly Bellefleur (2011)

Ik was misschien een jaar of tien
En zei toen: 'meester ik ben een queen'
'k Hoor hem nog schreeuwen:
'Jij gaat voor de leeuwen'
Ik dacht: 'We zullen zien'

Ik ben gay oké
Daar zit ik niet mee oh nee
Hallelujah holadijee
Ik ben gay oké
En heb pret voor twee

Ik kreeg mijn allereerste zoen
Hij heette Karel of was 't Koen?
Mijn schoolgenoten
Gilden toen: poten!
Ik gaf ze van katoen!

Ik ben gay oké
Daar zit ik niet mee oh nee
Imam, priester, dominee
Ik ben gay oké
Et je maintiendrai

'k Ben nu al jaren lang getrouwd
Mijn liefje is een schattebout
Toch zijn er soms mensen
Die ons verwensen
Ik out dan: 'jij zit fout!'

Ik ben gay oké
Wie heeft daar nog moeite mee?
In 2011 A.D.
Ik ben gay oké
Et je maintiendrai
Ik ben gay oké

Geen opmerkingen:

Een reactie posten